Продавець LuxDream розвиває свій бізнес на Prom.ua 12 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
81 відгук
promo_banner
вул. Київська,, Крюківщина, Україна
+380 (73) 353-26-46
+380 (97) 919-50-87
Інтернет-магазин LuxDream

Штори в вашому домі

Штори в вашому домі

До дверей наші предки ще не доэволюционировали, і шкура мамонта або шаблезубого тигра була головним захистом від погодних негод. Проходили століття. І нарешті в Давньому Єгипті, а згодом в Греції та Римі виник абсолютно новий тип мистецтва - оформлення інтер'єру будинків тканинами.

Навмисна недбалість «накинутого» на штангу ламбрекену - данина сучасним вимогам «демократичного» дизайну
Петлі з бантами одного кольору непогано виглядають з разнофактурными шторами Необхідно врахувати, що в давнину тканини цінувалися нарівні з дорогоцінними каменями, золотом і спеціями і становили важливу частину військової здобичі. Історики відзначають, що в Індійському поході військом Олександра Македонського було захоплене «незліченна кількість блакитного і крученого пурпурного шовку». Тканини, поряд з рабами і коштовностями, були вагомою складовою багатого приданого. Історія не зберегла для нас імені першого художника, осяяного ідеєю декорувати тканинами стіни і віконні ніші, але те, що вдячне людство одразу нею скористалася, не викликає сумнівів. Імператорські палаци і вілли сановників прикрасилися найтоншим газом і всіляких відтінків важким шовком. Ці матерії привозилися з Індії та Китаю, славившихся чудовим ткацьким майстерністю, поки ще недоступним європейцям. Не мали скла вікна драпірувати легкими завісами, в основному з шовку, у кілька рядів. Кожен з них призначався для певного часу доби, наприклад, для «зустрічі ранкової зорі, полуденної спеки і вечірньої прохолоди». Вночі від холоду захищали важкі ширми - прообрази віконниць - з товстої грубої тканини місцевого виробництва. Поступово ширми поступилися місцем шторам з «благородного» матеріалу, що на довгі століття, аж до наших днів, визначив естетику декорування віконних прорізів. Справедливості заради відзначимо, що велика кількість тканини в дверних і віконних отворах використовувалося у всі віки і у зловмисних цілях. За портьєрою до пори до часу ховалися ко Брута перед тим, як вбити Цезаря. Недоброзичливці, шпигуни, коханці, вбивці, слуги, прекрасні дами і відважні герої - хто тільки не знаходив затишний і надійний притулок у пишних складках штор і портьєр! При бажанні можна було б написати багатотомний пригодницький роман, головним героєм якого став би звичайний шматок тканини... На рубежі другого і третього тисячоліть думки провідних текстильних дизайнерів кардинально розділилися. Одні стверджують, що навішування (офіційний термін) фіранок, гардин, штор і портьєр - завершальний етап оформлення інтер'єру. Матеріал, колір і фактура тканини повинні визначатися, в першу чергу, стилем і колірною гамою меблів. Тут важко не погодитися. Просто безглуздо виглядає приміщення, витримане в традиційному класичному стилі, зі шторами в жовтих бегемотиках на блідо-блакитному тлі. Якщо копати вглиб, з'ясовується, що меблями справа не обмежується. Абсолютно будь-яка деталь має тут важливе значення: розташування вікон відносно сторін світу, поверховість будинку, тінь від навколишніх будівель і дерев, вид ззовні і зсередини (багато тканини виглядають зовсім по-різному при денному та штучному освітленні), форма і розмір вікна, колір підлоги і стін, психологічне сприйняття загального інтер'єрного ансамблю... Для створення «грамотного» текстильного дизайну інтер'єру радять звертатися до фахівців, що правильно, але обіцяє і чимало важких хвилин і годин пошуку оптимального рішення. Бо історія знає небагато випадків, коли замовник беззастережно погодився з пропозиціями декоратора. До прихильників протилежного погляду на текстильний інтер'єр належать провідні світові кутюр'є - Ів Сен-Лоран, Кельвін Кляйн, Унгаро. Вони вважають, що в будинку все повинно бути прекрасно: і штори і меблі, і посуд. Більш того, їх непохитна позиція знайшла відгук у багатьох всесвітньо відомих виробників. Ті не тільки тісно співпрацюють з законодавцями мод, але і відтворюють «рімейки» знаменитих гобеленів і художніх полотен з використанням золотий, перлової і срібних ниток. При цьому все виробництво здійснюється вручну, що робить тканину нечувано дорогий (кілька тисяч доларів за квадратний метр жакардового штофа або оксамиту). На звинувачення в елітарності виробники резонно зауважують, що повинна існувати вершина, ідеал, до якого необхідно прагнути. І закликають до використання натуральних тканин натомість заполонили світовий ринок штучних. Основний аргумент - екологічність, позитивне людське сприйняття, економічність, тому що термін «життя» натуральних матеріалів обчислюється десятиліттями. На думку представників другої групи, роботу над інтер'єром слід починати саме з оформлення вікон, а все інше має вибудовуватися і логічно узгоджуватися навколо них. Що ж, російська історія в якомусь сенсі підтверджує ідею Сен-Лорана і Унгаро. Адже, прорубуючи вікно в Європу», імператор Петро заклав один з найкрасивіших міст світу - Санкт-Петербург, а вже потім почав облаштовувати Росію... В епоху раннього Середньовіччя штори кріпилися на металевих гаках, вбитих над віконним прорізом, і залишалися статичними, не несуть в собі ніякої драматургії. Їх функція була утилітарної - як і в кам'яному столітті, вони захищали приміщення від вітру і холоду. Тільки в роки Ренесансу, коли творили Леонардо да Вінчі, Рафаель, Челліні, штори стали навішувати на масивні дерев'яні штанги, використовуючи виточені з дерева кільця і металеві гачки. На гачки накидалися шнурові петлі, пристроченные до верхнього краю тканини. За шість століть ця технологія мало змінилася. Сучасному споживачеві запропонують ті ж самі штанги для штор, тільки тепер, окрім дерева, використовуються ще метал і синтетичні матеріали. Головною прикрасою штанг по праву вважаються наконечники, і навіть найстрашніше уява не в змозі уявити собі все розмаїття їх форм і матеріалів. Фігурки звірів і людей, химер і чудовиськ зі слонової кістки, чорної бронзи, нефриту, мармуру, кінського волосу, хвостів екзотичних тварин, сердоліку, обсидіану; наконечники списів, дерев'яні кулі, моделі космічних човників з легованої сталі, кокосові горіхи і засушені кактуси... Кожен може проявити себе як бажає, тим більше що наконечники легко замінні. Крім штанг, для навішування штор використовуються карнизи (пластикові або алюмінієві) і дітища двадцятого століття - дротяна струна і волосінь. В принципі карниз - це демократична модель традиційної штанги, виникла зовсім недавно. Конструкція дозволяє приховати верхній край тканини завіс. Штори навішуються на роликові гачки, які зазвичай виготовляються з легкого пластику. Кріпляться карнизи безпосередньо до стіни над віконним отвором або ж до стелі і бічних стін, якщо відстань між верхнім краєм вікна і стелею невелика. Так само, як і наконечники штанг, сучасні карнизи здатні стати свого роду твором мистецтва. На їх лицьовій панелі, в основі якої метал або пластик, можуть знаходитися зображення античної полювання, інкрустовані знаки зодіаку, горельєфи батальних або пасторальних сцен, силуети «летючих голландців», магічні письмена. Карнизи надають художнику більш широкий простір для творчості, ніж самі екзотичні наконечники штанг. І перелік матеріалів тут, безперечно, багатший: мармурова крихта, гіпс, метал, пластик, кістка, шкіра, раковини, тканини, дорогоцінні метали, кераміка, різні породи дерева, останки антикварних речей, папірус, камінь, глазур і навіть голографія. Карнизи, що знаходяться в різних кімнатах, можуть складати єдину логічно-візуальну композицію на ту чи іншу тему - все знову ж таки залежить від фантазії замовника і виконавця. В нарочито аскетичних інтер'єрах, витриманих в стилі сучасного мінімалізму, незамінні дротяні струни. Прозорість та повітряна легкість не дуже дорогих дротяних конструкцій, можливість самостійного регулювання натягу струни, щоб уникнути провисання штор, неухильно підвищують попит на ці вироби. Нагадаємо любителям самостійного домашнього творчості, що для приміщень з висотою стелі 2,5-2,7 м карниз, струну або штангу краще зміцнювати майже біля самої стелі. Так віконний отвір буде здаватися більше, а кімната вище. До вибору штор необхідно ставитися, як справедливо зауважив один гуморист, не менш уважно і відповідально, ніж до пошуків супутника життя. Тим більше що сучасна промисловість пропонує широкий асортимент виробів. Правда, багато з них вже на момент виготовлення не відповідають тенденцій інтер'єрної моди. У вітчизняних магазинах практично не зустрічаються тканини з натуральних волокон - в основному, поліестер, який, як з'ясувалося, екологічно бездоганний. В цій ситуації краще звернутися в салон, який спеціалізується на виробництві і реалізації тканин для завіс. В залежності від побажань клієнта тут можна підібрати оптимальний варіант. Для штор використовуються щільні непросвечивающие бавовняні або шовкові тканини, склотканини, репс. Теоретично можна використовувати шерсть і оксамит - якщо є бажання створити з кабінету чи зали маленький філія НКВД або адміністратора товариша Сталіна. Чому б і ні? Різноманітність колірної і фактурної гами практично безмежно. Штори можуть бути будь-якого кольору: чорні, сріблясто-сірі, зелені, червоні, фіолетові, сині, бірюзові і т. д. Набивні і гладкі, з аплікацією та комбіновані (зшиті з різних матеріалів). Краще, звичайно, не поскупитися і придбати дорогу матерію, бо історичний досвід людства підказує, що «багаті» тканини штор служать значно довше всіх інших предметів інтер'єру. Саме штор, уцілілих в ході спустошливої війни між Північчю і Півднем, пошила Скарлетт О' Хара своє знамените плаття для поїздки до Баттлеру в Атланту. Штори взагалі грають в інтер'єрі досить значну роль. Їх важко вибрати, і ще важче замінити, адже поява штор в будинку - результат саме вашої творчої діяльності. Неможливо привнести щось особистісний в готові килими, меблі, техніку. Але штори... Сам процес їх створення - це роман, повість, поема. Тут все дуже непросто. Щоб тканина добре драпировалась, її ширина повинна, як мінімум, у півтора-два рази перевищувати ширину віконного отвору або стіни. Якщо інтер'єрне рішення того вимагає, нижній край завіси може не стосуватися підлоги, знаходячись від нього на відстані 5-10 см. А може, навпаки, велично спадати на підлогу, драпируясь скульптурними складками. Ті ж 5-10 см треба додати на підшивку верхнього краю. Найбільш поширений спосіб «експлуатації» штор - руками розсовувати полотна або зрушувати в одну сторону. Популярні і прикріплені до верхнього краю штор провідні стеки - тонкі металеві, дерев'яні або пластикові прути з легкої петлею або наконечником. Історичний приклад: у заміському будинку Штірліца були штори зі стеками. Більш сучасний варіант - система розсувних шнурів. Її можна виготовити і самостійно, але краще довірити це професіоналам. Як ні намагалися винахідники, на сьогоднішній день існує лише два види штор - підйомні і розсувні. Підйомні штори шиють з тонких бавовняних або шовкових тканин білого або кремового кольору. З шовку створюють «французькі» штори. Тканина, ширина якої дорівнює ширині полуторним вікна, а довжина вдвічі перевищує його висоту, збирають хвилеподібними складками і розбивають шнурами на секції. В розсувних шторах багато залежить від тасьми, настроченной на верхній край тканини. Саме вона визначає кількість і товщину складок на завіси. Найбільш поширеними вважаються прямі, трубчасті і бантовими складками. Зазвичай їх створюють за допомогою продернутой в стрічку нитки, кінці якої зав'язують по краях вузликами. Розв'язавши вузли, штору можна спокійно прати або чистити, не побоюючись, що який-небудь її ділянка залишиться забрудненим. Деякі види тасьми мають спеціальні кишеньки з затискачами, допомагають драпірувати штори збірками і складками. Модна альтернатива класичному варіанту на присборенной тасьмі - завіси на зав'язках або шлевках. Дуже елегантно виглядають штори, прикріплені до штанги бантами, матерчатими квітами, пластиковими імітаціями давньоримських щитів - тут меж для фантазії немає. На рівні підвіконня або трохи нижче штори іноді прихватываются стрічками різної фактури і кольору, шкіряними ременями, декоративними ланцюгами з різноманітними застібками і пряжками. Якщо дозволяє висота стелі та ширина вікна, вельми оригінальним стане використання фасонного або гладкого ламбрекену, що закриває систему кріплення завіс і провідних шнурів. Зовсім необов'язково вибирати для ламбрекену ту ж тканину, що і для штор, але естетичне сприйняття вимагає все ж уникати колірного і фактурного дисонансу. Та ж традиція наполягає, що, якщо штора підшита підкладкою, її необхідно використовувати для ламбрекену. Технологія навішування гардин, тобто легких, прозорих, світлих завіс, нічим не відрізняється від навішування штор. Різниця лише в тому, що штанги, природно, повинні бути ажурніше. Матеріали, використовувані для гардин: прозора або легка набивна тканина, тюль, батист, серпанок, шифон, мереживне полотно. Але штори вже диктують жорсткі умови свого більш легковесному побратима, який, до того ж, позбавлений права переміщення (гардини в більшості випадків не розсуваються і залишаються в такому положенні, як їх прикріпили). Портьєри в квартирах не так поширені, як в заміських будинках, і в наш час представлені в значно меншому обсязі, ніж, наприклад, до революції 1917 року. Можливо, це пов'язано з небажанням «перевантажувати» сучасний інтер'єр великою кількістю тканини або з прагненням до відкритості простору. Легка світла завісу гармонують з коричневою металевою штангою і наконечниками ажурного лиття До Петра I на Русі не знали штор, як, втім, і гардин, занавісок. Але навіть на початку XXI століття фіранки не втратили своєї незрозумілої привабливості і самобутньої принади. Для багатьох фіранки - невід'ємна частина інтер'єру кухні. Можна повісити тканину у всю довжину вікна, але цікавіше закрити лише його частина («бриз-біз»). Порівняно недавно на нашому ринку з'явилися жалюзі завдяки простоті конструкції, насиченій колірній гамі і демократичності виконання (золоті жалюзі замовить хіба що божевільний!), швидко завоювали популярність. Але як ні гарні жалюзі, пластик навряд чи замінить живе тепло натуральної тканини.

Ми всі включені в цікаву, захоплюючу гру під назвою життя. Аж до моменту, коли невидимий режисер скомандує: «Завіса!» А у кожному домі є свій завіса. І тільки ми можемо простежити, щоб він не перетворився в стерту курну ганчірку, а залишився на довгі роки улюбленою річчю, яку ми вклали частинку уяви і мрії.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner